Početak | BEZ KATEGORIJE | Od studenog nova pedagoginja
NOVA PEDAGOGINJA

Od studenog nova pedagoginja

Početak studenog donio je mnoge promjene na Stražniku. Napustila nas je dosadašnja pedagoginja Vlasta Marjanović Milanović, a na njezino mjesto došla je Ivana Budić, mag. paed. et soc.

Razgovarali smo s novom pedagoginjom o tome što zapravo pedagozi rade.

Iskra: Što pedagog zapravo radi?

I. Budić: Pedagog u školi radi sa svim učenicima, surađuje s učiteljima i roditeljima. Najčešće pedagog individualno ili grupno osnažuje učenike za što uspješnije obavljanje radnih zadataka i potiče ih na uspostavljanje pozitivnih vršnjačkih odnosa prateći njihov napredak i vladanje. Održava pedagoške radionice na Satu razrednika, vodi preventivne programe te pomaže u organizaciji i realizaciji školskih priredbi, humanitarnih akcija, natjecanja i terenske nastave. Pedagog surađuje i sa školskom medicinom, Zavodom za zapošljavanje, Centrom za socijalnu skrb, Policijom, brojnim udrugama i slično. Također, tu je nezaobilazan i vrlo važan, ali manje zanimljiv dio posla – vođenje pedagoške dokumentacije.

Iskra: U kojim ustanovama možemo naći pedagoga?

I. Budić: Pedagog radi u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama, ustanovama za obrazovanje odraslih, raznim udrugama, u Zavodu za zapošljavanje kao savjetnik ili u CISOK centrima. Možemo ga naći i u učeničkim domovima, umirovljeničkim domovima, centrima za kulturu, policiji, znanstveno istraživačkim ustanovama i sl.

Iskra: Kako ste se odlučili za zanimanje pedagoga?

I. Budić: Već u srednjoj školi znala sam da će moje buduće zanimanje biti vezano za djecu i suradnju s ljudima općenito. Nisam se mogla zamisliti na nekom tipičnom uredskom poslu. Rad s djecom je uvijek izazovan i prije svega zabavan. Djeca nađu način da vas iznenade i oraspolože kad najmanje očekujete. Ono što je najljepše je osjećaj zadovoljstva kada nekom djetetu pomogneš, odnosno samo ga malo potakneš da samo pokaže sve svoje mogućnosti.

Iskra: Koji su najčešći problemi s kojima se susrećete?

I. Budić: Najčešći problemi u osnovnim školama u posljednje vrijeme su vršnjački odnosi među učenicima te stres i pritisak koji učenici osjećaju zbog postizanja potrebnog uspjeh radi upisa u srednje škole. Pojavljuje se osjećaj da je odgojni dio u školi pomalo ostao u sjeni zbog pristiska okoline za što boljim obrazovnim uspjehom. Teškoće se pojavljuju u osvještavanju nekih učitelja, roditelja i učenika da su socijalni i emocionalni razvoj djece jednako važni kao i intelektualni razvoj. Samo takvim cjelovitim pristupom u odgoju i obrazovanju djece pridonosimo razvoju zadovoljnih i uspješnih odraslih osoba. 

  • Iskra: Par jednostavnih pitanja za kraj: pas ili mačka?
  • I. Budić: Pas
  • Iskra: Kremšnita ili palačinka?
  • I. Budić: Palačinka.
  • Iskra: Mlijeko ili čaj?
  • I. Budić: Čaj.
  • Iskra: More ili planine?
  • I. Budić: More!


Autor: Iskra OŠ Samobor

Također pogledajte

Likovna radionica u Gradskoj knjižnici Samobor

Povodom Dana grada Samobora Gradska knjižnica Samobor Odjel za djecu i mlade ugostila je likovnu …

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *